Direktlänk till inlägg 11 oktober 2007

Speedad av ris

Av Nenny - 11 oktober 2007 20:47


Jag fick en riktig ahaupplevelse idag.


Jag åt min fil o müsli till frukost och jag var lugn o förmiddagen gick bra. Dags för lunch. Matlådan besår av en "thaigryta" som Björne gjorde igår med ris som bas. Lite som stekt ris på kinarestaurangen men såsigare. Jag åt lunch i lugn o ro och går ut o sätter mig för att jobba igen. Efter 10 - 15 minuter känner jag att hela kroppen känns uppstressad. Pulsen ökar och jag kan inte längre sitta still vid mitt bord. Jag höjer bordet o ställer mig upp o jobbar ett tag. Känner mig som en flipperkula. Vill bara studsa runt o lokalen. Jag börjar prata snabbare och fingarna vill skriva på alla tangenter samtidigt. flipperkula igen. doing doing doing doing doing. Plötsligt slår det mig. Blixt från klar himmel. Jag har käkat massor med snabba kolhydrater (vitt klibbigt ris) o jag får en seriös blodsockertopp. Oj oj oj. Doing doing doing. Ena handen börjar dessutom skaka lite. Shit. Doing doing doing. Ca 3 timmar senare seglar jag ner och får seriösa gäspattacker istället.






Bilden lånad från denna sida.



 Visst har jag haft sådana toppar miljoner gånger förr och vetat att det funkar så innan men det var först idag som jag riktigt FATTADE vad det handlar om. Det är väl det som hela GI tänket går ut på. Eller hur? Att balansera blodsockret i kroppen. Rätta mig om jag har fel för jag har egentligen ingen aning om vad GI handlar om. Men jag ska forska seriöst om det i helgen. Jag har aldrig riktigt trott på olika "dieter" hit o dit. Men jag vet att det funkar för väldigt många och jag ska studera ämnet ingående och skaffa mer fakta. Eller ja, det är väl ingen "diet". Det är väl en livsstil som allt annat.


Tips om bra GI sidor mottages gärna. =)


 
 
Kin@

Kin@

19 oktober 2007 08:41

Hej.
Precis, GI går ju ut på att inte få de där blocsocker topparna/dalarna...
Sök på GI, så får du upp massor att läsa...
Jag håller till på GI Viktkoll - de har bra informaion, som är lättläst och lättförståelig...
Så finns både expertchatt och ett forum, där vi GI:are peppar, stöttar och delar erfarenheter med varandra...
Lycka till!
Kramiz

http://giblogg.familjenlevin.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nenny - 13 mars 2009 13:51

Ville bara påminna er om att jag inte längre kollar av kommentarer i denna bloggen.   Jag bloggar numera på följande adress: http://nenny.se/blogg/   Uppdatera gärna era länkar!!    Vi ses där!! =) ...

Av Nenny - 30 januari 2009 07:45

Bloggagratis har gjort sitt. Den har tjänat mig väl men det är dags att dra vidare känner jag. Utforska nya vidder. =) --------------------------------   Bloggen flyttar till: http://nenny.se/blogg/   -------------------------------- Jag är tillbaka!...

Av Nenny - 26 januari 2009 19:12

Tack för att ni tänker på mig! Det värmer. =)   Jag mår bra. Tänkte bara säga det. Ni behöver inte vara oroliga.   Men bloggandet har på nåt sätt gått in i väggen. Jag har varken lust att skriva eller läsa. Vet inte riktigt vad som har hänt. Jag vill...

Av Nenny - 22 januari 2009 12:31

Har inte riktigt varit på blogghumör på ett par dar. Har knappt varit ute hos er andra och inte skrivit så mycket själv. Känner mig låg. Nu börjar det ta emot lite med ViktVäktarna. Farligt farligt. Jag har inte fyllt i en checklista på hur länge so...

Av Nenny - 20 januari 2009 20:24

Vår diskmaskin krånglar...igen. (Jävla skitmaskin) Björne har tandvärk och måste dra ut en tand. Smärtsamt och dyrt. Jag hänger inte med i skolan. Känner mig som värsta ufot. Pointsräknandet går väl sådär i nuläget.   Bah.   Det känns bättre när m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards