Alla inlägg under april 2008

Av Nenny - 30 april 2008 11:08

Jag vill springa och skutta och dansa och hoppa och jubla och allting. Idag är en superduper dag. Till och börja med så känner jag mig smal idag. Det är inte ofta det händer. Men idag har jag en halvtight tröja som bara sitter såååå bra idag. Byxorna är aningen för stora och sitter lite nonchalant på höften. Magen känns fast o smal. Jag fick i mig en skön frukost samtidigt som jag läste alla era bloggar. Björne ringde hem från jobb och pratade ett tag. Jag ringde ett par samtal bla till Arbetsförmedlingen. Sen gick jag en superrask promenad i 50 min. Ville nästan skutta o jogga fram. :D

Mp3 spelaren spottade bara ut sköna låtar.


Ska laga en lättvariant av lasagnen idag. Den kommer upp på Matbloggen när den är klar.


Idag är en bra dag!! Hoppas ni också har det bra där ute!?! =)

Av Nenny - 30 april 2008 09:11

Igår hade jag tid hos optikern för att kolla av linserna jag fick förra veckan. Min optiker är på Väla. (ett stort köpcenter utanför Helsingborg). Mest för att de har öppet 7 dagar i veckan. Jag kom ut från optikern med ett annat par som jag nu ska testa i en vecka. Sen gick jag en liten sväng på Väla. Och här börjar hjärnan agera annorlunda. För ett par månader sen hade jag utan att tveka köpt en glass, ett choklad eller kanske en tablettask eller nåt när jag hade gått där. Hade kanske tom köpt lunch också. Idag köpte jag nada. Ville inte ens ha. Jag drack lite medhavt vatten. Thats it.


 

Sen tog jag bussen in till Helsingborg. Hade glömt hur mycket jag hatar att åka stadsbuss. Varmt trångt, skumpigt o väldigt obehagligt. Men men. Väl framme gick jag in på Mäster Livs i jakt på svarta sesamfrön och sesamolja. Hittade olja men inga frön. Hittade dock både coca cola cherry och coca cola vanilla till Björne där. =) Där hade jag med all säkerhet också köpt nåt gott att tugga på.  De har sååååå mycket kul grejer som man bara vill testa där. Tex en hel hylla med "finchoklad". Men köpte bara 2 bananer och en Ramlösa jordgubb/lime. (Den var för övrigt väldigt god!!) 


Jag traskar bort till Knutpunkten för att kolla när tåget går hem. Jahapp. 40 minuter får jag vänta. Suck. Dessa 40 minuter hade förr i världen fördrivits på McDonalds med en meny och troligen en flurry efter det. Istället fördrevs större delen av dessa 40 minuter sittandes på på en bänk ätandes mina 2 bananer och tittandes på folk! Hihi. Tänk att vi alla kan vara så annorlunda varandra. ALLA är olika! =)


Är det helt enkelt så att hjärnan börjar hänga med i svängarna nu?? Har jag lyckats omprogramera den??


Efter hela denna stapatsen kom jag hem lite småtrött och orkade inte fixa mat. Så vi köpte faktiskt pizza. Men jag tog en barnpizza och skar dessutom bort kanten helt. Efter pizzan ätits upp så ska det erkännas att jag kännde lite godissug. Men det tror jag helt var en vanesak. Pizza först och sen godis... Så har det ju varit länge i min värld. Men inte nu längre. Jag slutade tänka på det och det försvann snabbt igen.


Duktig hjärna!! *klappar den* =)

Av Nenny - 28 april 2008 10:56

Idag blev det + 0,8 kilo. =( Men ok... tant röd har varit borta ett tag men tydligen bestämt sig för att hälsa på nu. Så förhoppningsvis är det mest vätska.


Idag:
Vikt: 81,9 (+ 0,8)
BMI: 34,1


Förra veckan:
Vikt: 81,1
BMI: 33,8


Starten på 2 månaderskuren 24/3:
Vikt: 85,8
BMI: 35,6


Förra veckan fortsatte jag slarva lite. Jag MÅSTE skriva upp allt för att det ska funka. Annars slinker både det ena och det andra ner. Och jag ser nu när jag går igenom matboken att jag inte räknat ut mitt totala kaloriintag på nån av dagarna. Shit. Inte alls bra. Vad har hänt?

Jag har slarvat med stegen också... 12000 om dagen är målet...
Måndag: 16739
Tisdag: 10490
Onsdag: 12919
Torsdag: 7473
Fredag: 11569
Lördag: 12888
Söndag: 8516
= 80594 steg förra veckan. 50 km har jag gått.


Men jag kör vidare. 12000 steg varje dag. 1300 - 1400 kcal / dag. Massor med frukt, grönt o vatten. Och inget godis. En månad kvar av min "kur". =)

Av Nenny - 28 april 2008 10:26

Igår var det ju EFTI. Här är mina bilder. =)

Som vanligt inte just ett foto i timmen. men men...


7.42: Har precis gått upp och nu startar jag datorn.


7.46: Morgonsurfar


8.29: Ve ger oss ut för att köpa bullar till frukosten. Tar med filmen som ska lämnas tillbaka också.


8.41: Lyxar till det lite på söndagen. =)


9.58: Björne =)


9.58: Bäddar rent i sängen


11.31: Spelar lite wow


12.08: Mellanmål


13.43: Äter rester från tacogratängen.


15.28: Testar lite Tabula Rasa


15.52: Tar en liten promenad


17.25: Går och handlar


18.20: Tittar på Miami Ink


18.32: Testar ny Loka.


18.45: Läser lite


21.00: Sista för idag. Tack för att ni tittade in! =)






































Av Nenny - 27 april 2008 09:22

Igår var jag lite rastlös. Så jag bestämde mig för att ta tag i vasken i badrummet. Det har varit nästan stopp där ett tag nu. Vattnet rinner väldigt sakta. Så jag plockade fram lite städgrejer o verktyg och på med gummihandskarna. Alla rördelar plockades ner och rengjordes. Uärk. Det är ju ingen trevlig upplevelse men det är lika bra att göra det... Annars blir det inte gjort. Så alla delar rengjordes med såpa och en gammal tandborste. Allt skruvades på plats igen och nu rinner vattnet fint.


Sen gav jag mig i kast med att skura golvet runt och bakom toan. Tack vare Rent Hus på 4an vet jag vad som kan gömma sig där. Och det ska erkännas att det inte är städat på riktigt där på ett par år. Visst torkar man golvet där man kommer åt lite då och då. Men att ligga på alla fyra och torka o gnida bakom toan är då inte gjort på ett tag. Och det behövdes kan jag säga. ;) När jag ligger där med ändan i vädret kommer Björne hem tidigare än väntat och säger att det är markad i Höganäs. Roligt.


Så jag hoppar in i duschen o sköljer av mig och sen drar vi iväg. Men jävlar var mycket folk det var. Helt sjukt... Vi sticker därifrån igen. Kör runt lite i jakt på nåt ställe att äta. Hamnar till slut i Ängelholm på Anderssons fisk och vilt. Mer om det för den som vill i Matbloggen. =)


Sen åkte vi hem och såg på film. Jag stod och dreglade lite över chipsen i hyllan på macken men valde att inte köpa några. Gick istället hem och skivade upp lite morötter och blandade till en dip. Det valet är jag väldigt nöjd över.


Idag är det EFIT och jag tar kort. Dessa kommer upp senare. Det blir en slapp söndag idag... =)

Av Nenny - 25 april 2008 19:48

Imorse var jag ute o gick i 1h 45 min. Hur skönt som helst.


Jag har tagit emot veckans låda och gjort tacogratäng. Läs mer om det i Matbloggen


Gjorde en liten smygvägning idag och jag var bara tvungen att hoppa upp tre gånger. Det skillde nämligen 2 kilo mellan första och andra gången. Mellan 2an och 3an var det samma. Suck. Funderar skarpt på att gå tillbaka till våg med nummerskiva. Men skit i det nu... Det går nog bra på måndag hoppas jag.


Har inte mycket mer just nu. Nepp. Blir mest bara svammel märker jag... Hehe



Av Nenny - 24 april 2008 13:03

Oj vad glad jag blev när jag såg att ni gillade matbloggen! Den ska utvecklas! Hihi. =) Jag försökte lägga ut fler recept idag men det är nåt fel med bilduppladdningen. Får inte det att funka. Men jag har mailat supporten så det löser sig nog snart.


Idag tog jag en helt underbar promenad till affären. Skinande sol och nästan vindstilla. Tänk att lite vackert väder kan göra så mycket för humöret. Eller ja... jag mår ju bra i allmänhet nu också. Känner mig så mycket piggare och gladare. Livet leker liksom =) Det bara spritter i hela kroppen. Jag köpte faktiskt mig en ananas spilt på väg hem.


Annars tar jag det lite lungt idag. Jag har blåsor på båda fötterna av de nya skorna jag köpte. Jag försöker varva lite mellan de nya och de gamla skorna för att jämna ut det lite. Låta blåsorna lägga sig lite. Så idag blir det bara småpromenader så fötterna får vila lite. Visst känns det lite att gå i snitt 8 km om dagen... hehe.


Snart dags att laga lite mat. Kycklingwok blir det idag.


Av Nenny - 23 april 2008 10:41

Nu du a-k... =) Matporr för dig...


Eftersom jag har tid, lust och ork att laga mat nuförtiden så tänkte jag göra nåt av det.

Så jag har gjort en matblogg. Här kommer jag att lägga in kul recept o sånt. Jag ska försöka kaloriberäkna alla recept.

Titta gärna in. Inte så mycket där än men det kommer ju efterhand!


Smaklig spis! =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards