Alla inlägg under september 2006

Av Nenny - 30 september 2006 07:53

Jag har slarvat denna vekcan. Det har varit stressigt och jag har inte haft koncentration till att ha koll på vad, hur o när jag äter. Och det märks på vågen. Jag kan inte gissa mig till vad vissa grejor innehåller utan behöver anteckna varenda kalori tydligen.

Jag vill kunna laga mat. God mat. Jag tycker det är rätt kul men jag e kass på det. Allt jag gör smakar likadant, oavsett vilka kryddor jag har i. Vi har dessutom ett kök som är väldigt oinspirerande. Det e trångt och för lite ytor att jobba på. Färgen på luckorna e inte så kul men ska väl försöka fixa till här så småningom. Vi orkar dessutom inte hålla ordning här så det ser alltid ut som ett bombnedslag här.

Jag saknar att här inte är en "fotomapp". Jag vill kunna ha alla bilder på en sida. Letar efter nytt ställe att blogga på som har fotoalbum. Och som man kan göra tabeller i. Jag vill ha en tabell...

Men i alla fall...
Här e en bild våra köksluckor. Nån slags grön färg som inte riktigt e vår stil... Men det är ju rätt lätt åtgärdat om man har tid o ork. Jag har fått ledig 2 v senare i höst och då tänkte jag ta tag i det.

Arg

Av Nenny - 29 september 2006 05:58

Jag blev arg igår. Jag blev arg på mig själv för att jag åt ostbågarna. De var inte ens goda. Jag blev arg på mig själv för att jag e så förbannat lat och inte orkar hoppa upp på löpbandet och gå lite. Jag blev arg (läs avundsjuk)på "du är vad du äter" igår för att hon klarade sig så superbra. Jag blev arg på mig själv för att jag tillåtit mig själv att bli sån här. Idag e jag arg för att jag måste sticka hemifrån 2 timmar innan jag börjar för att hinna i tid. Och nu kliar det i mitt öga utan orsak också och jag känner mig kass i magen. Arghhhhh. Jag vill gå o lägga mig igen. =(

Av Nenny - 28 september 2006 17:52

Frukost...Efter ett par dagar med stress och rätt dålig koll på maten så fick jag lugn o ro nog till att hålla koll på maten o anteckna det jag skulle också. Jag kollade min vikt igår och än så länge är ingen skada skedd. Ska till o med unna mig lite ostbågar ikväll. Mmmm gott. =)Det ska erkännas att jag e lite otålig. Jag vill gå ner snabbt i vikt. Jag vill se resultat NU. Men jag vet att jag måste låta det ta tid. Men jag tycker att brallorna börjar bli lite stora redan. Fast jag har bara (än så länge) tappat 1 cm runt midjan. Så det kanske bara är inbillning???

Av Nenny - 25 september 2006 08:51

84,0 visade vågen imorse!!! 84,0! Wow. Jag har gått ner 1,8 kilo på en vecka! Jag e förbannat stolt över mig själv nu. =)Och jag följer min viktkurva som jag ska nu. Det är skitkul rent ut sagt. Jag lyckas med det här! Jag kommer att klara mitt mål! Det är en otrolig känsla. Jag kommer faktiskt att bli smal... Startade på 89 kilo på egen handjuli: 89 kiloSTART på Viktklubb.se14 aug : 87 kilo Denna veckan: -Totalt: -2 kilo midja : 111 cm 21 aug : 86,5 kilo Denna veckan: -0,5 kiloTotalt: -2,5 kilo28 aug : 85,3 kilo Denna veckan: -1,2 kiloTotalt -3,7 kilo4 sept : 85,5 kilo Denna veckan: +0,2 kiloTotalt -3,5 kilo11 sept : 86,0 kilo Denna veckan: +0,5 kilo Totalt - 3 kilo midja : 110 cm 18 sept : 85,8 kilo Denna veckan: -0,2 kiloTotalt - 3,2 kilo25 sept: 84,0 kilo Denna veckan: -1,8 Kilo!! =)Totalt - 5 kilo!!!!Mål till nästa måndag, 2 okt: 83,6kiloMål: 55 kilo till 6 okt 2007.

Av Nenny - 24 september 2006 11:58

Jag fick inte i mig alla kalorier i går. Men nästan hellre det än att jag äter för mycket. Ja jag vet att det inte alls är bra att äta för lite heller men det var ca 200 kcal under min nivå igår. Så det får gå för den här gången. Det blev 2 timmars bowling oxå. Men vi var 4 pers på en bana så det blev inte så intensivt. Men trots det blev jag helt slut när vi var färdiga. Jag var jättetrött. Hade mina linser i också och jag ska nog inte ha det egentligen. De var småsuddiga och jag blev jättetrött i ögonen o i kroppen. Imorgon kommer viktrapport och mål för nästa vecka. Jag hoppas vågen visar 84,1 eller mindre imorgon. För då håller jag mina gränser o e på god väg att klara mitt mål. =)

Av Nenny - 23 september 2006 12:01

Efter en lite smygvägning idag så såg jag att gårdagen inte var så farlig. Så om jag äter som jag ska idag o på söndag så ska det nog bli bra.Det känns bra det här! För första gången i min överviktiga historia känns det som jag kan klara av det. Jag ska bli smal! Äntligen. Visst, jag har lång väg kvar men jag ska faktiskt bli smal!!

Av Nenny - 22 september 2006 23:42

Tänkte inte vara onyttig denna helgen. Tänkte verkligen inte det. Men det e redan kört. Det blev en baguette med ost o skinka på jobb. Sen kinamat när jag kom hem. Och sen CHIPS på det också. Fan. Ville inte. Varför blev det nu så. Men det är mysfaktorn som spelar in. Och gamla vanor som hänger kvar fortfarande. Det är det jag gör på helgen. Myser med Björne o med mat o onyttigheter. Men men. Nu e det gjort och det går inte att göra ogjort. Jag tar lärdom av det och kör vidare imorgon. 500 kallisar på 100g chips. Uj uj. Det är på tok för MYCKET när man bara får äta 1370/dag.

Av Nenny - 21 september 2006 14:19

E på jobbet och e less på hela skiten. Jag e irriterad o arg och det går ut över kunderna. Orkar inte vara glad o trevlig när jag inte alls e det. Det får bli som det blir idag. Får träffa Björne nån timme ikväll ialla fall. Saknar honom... =(

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<<
September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards