Alla inlägg under oktober 2006

Av Nenny - 22 oktober 2006 08:25

Jo jag har provat båda sorterna faktiskt! Båda var riktigt goda. Jag provade båda varianterna med sourcream o lök. Fullkornschipsen finns nog än så länge bara i den smaken, men tror det skulle komma en till vid årsskiftet.
De chipsen med 50% mindre fett finns nog i 3 smaker: Lättsaltade, dill o gräslök och sourcream o lök.
De chipsen med 50% mindre fett tyckte jag var mycket godare än vanliga chips. Mer smak o mycket krispigare.
Fullkornschipsen var som tortilla chips. Både i konsistens o smak. Alltså inte skivad friterad potatis utan nån slags pressad massa. Alla chips i påsen ser likadana ut.

Jag tycker att båda är bättre alternativ till vanliga chips. För visst måste man unna sig lite ibland!!

Idag ska jag försöka återhämta lite från helgen. Det har blivit en hel del onyttigt denna veckan. Chips, godis, läsk o thaimat. O nästa vecka ska jag ta mig i kragen. Jag kan inte fortsätta slarva o fuska. Hur gott det än må vara. Jag måste passa in mina "felsteg" i min kalorinivå så jag kan gå ner.

Av Nenny - 21 oktober 2006 12:40

Jo ni läste helt rätt. Fullkornschips!!! Och då tänker ni nog precis som jag: "Vaaaaaaaaaa, hur i helvete kan chips vara av fullkorn, potatis är ju knappast ett korn"
Men jo då. Estrella har kommit med ett nytt chips. "Grain Delight" Fullkornssnack med smak av sourcream och lök. Det är chips i stil med tortilla chips och har tydligen 25 % mindre fett än vanliga chips. 7,5 g kostfiber / 100g chips. Riktigt goda faktiskt. Och om man nu måste äta chips (som jag måste ibland) kan man ju lika bra passa på att få i sig lite fiber också. Eller hur. =)
Estrella har en nyhet till. De har tidigare haft chips med 35% (tror jag) mindre fett. Dessa har nu 50 % mindre fett och är Riktigt knapriga o goda. Läs mer på Estrellas hemsida.

Igår käkade vi thaimat. Mums. Det var jättegott. Vi har ingen bra thai restaurang här i Klippan så vi får köra till Ängelholm. Men det är det värt!!

Idag har vi storstädat. Dammat! (Det händer inte så ofta) o skurat golven o sånt. Skönt att ha det gjort!! Och svettig blev jag!!

Jag ränkar inte med att ha gått ner denna veckan. Slarvat igen. Jag vet inte varför jag slarvar och fuskar. Jag vill inte äta godis, chips o för mycket mat men jag kan inte låta bli. O jag vet inte varför och det är frustrerande. Jag vill ju gå ner i vikt
Jag vill bli av med mina kilo.
JAG SKA BLI SMAL
JAG SKA BLI SMAL
JAG SKA BLI SMAL

Av Nenny - 18 oktober 2006 07:58

Jag, som alla andra, är rätt trött på våra nya ministrar. Att det fuskas så mycket bland folk som ska leda sverige trodde jag ärligt talat inte. Jag röstade rött, så skyll inte på mig...
Ni vet ju alla vad de har gjort så jag behöver inte skriva allt. Men man känner sig sviken på nåt sätt. Varför ska jag betala min tv-avgift och varför ska jag vara ärlig med min skatt och betala folk vitt när de inte gör det. Och varför ska de få MILJONER för att avgå???? ARGHHHHHHH. Orkar inte ens gnälla om det mer.
Men det e klart de som redan e rika tjänar ju på denna regeringen. Ta från de fattiga o ge till de rika...

Av Nenny - 16 oktober 2006 07:55

83,5 stannade vågen på idag. -1,1 kilo denna veckan.

Startvikt: 89 kilo (aug)
Vikt denna vecka: 83,5 kilo
Förändring denna veckan: -1,1 kilo
Totalt: -5,5 kilo

SlutMål: 55 kilo till 6 okt 2007
Delmål: 77 kilo till 1 jan 2007
Veckomål: 82 kilo till nästa vägning (23 okt)

Jag ligger fortfarande efter. Borde vägt 82,5 denna veckan. Men det är bara att kämpa vidare.

Jag var dum nog att baka muffins igår. Ingen speciell anledning. Björn var sugen på nåt. Jag åt två sen tänkte jag frysa in resten. Det gick ju bra. Innan kvällen var slut hade jag ätit för många. Tror jag åt 8. Inte bra. Inte bra alls.

Har lagt upp en ny omröstning också.

Av Nenny - 13 oktober 2006 06:46

Tänkte jag skulle smygväga mig idag o se hur stor skadan är. (jag har ju inte riktigt skött mig som jag ska denna veckan)Och då har jag GÅTT NER... Va fan. Det varken fattar eller förtjänar jag. Men å andra sidan e det inte ovanligt att jag går upp nåt kilo när röda veckan kommer. Kilon som försvinner lika snabbt som de kom. Så har jag tur kan jag kankse komma ikapp det jag förlorade förra veckan. Fast nu jinxade jag väl hela skiten... haha

Men motivationen kom i gång igen i alla fall. Det är så väldigt kul när man går ner. Jag har druckit grönt te varje morgon och nån gång under dagen också. Kanske har det hjälpt?! Har hittat en sort som jag dricker utan socker eller mjölk. Det är gott som det är. Twinings "Green tea & Lemon". Rekomenderas...

Provade en ost med 10% fetthalt. När jag köpte det första gången för ett par år sen så var det skosula. Både smak o konsistens. Men jag kan säga att det blivit bättre. Köpte västgöta kloster, den röda 10 %, och den var helt ok faktiskt. Inte riktigt samma som orginalet så klart men helt ok.

Och ÄNTLIGEN börjar det bli riktigt kallt. =) Löven börjar samlas i små högar på marken och det är friskt i luften. HÖST. Jag älskar hösten. =)

Sista arbetsdagen denna veckan. Skönt som vanligt. Som de säger: Det bästa med jobbet är att vara ledig! ;)

Börjar väl bli dags för en ny omröstning också. Kommer snart...

Kämpa på allihop som är här o läser. Vi ska klara det här!!! BORT MED KILONA.

Av Nenny - 12 oktober 2006 18:45

Jag har inte haft lust med nåt denna veckan. Jag har inte haft lust att gå ner i vikt, inte motionera, inte äta nyttigt, inte blogga, inte nåt. Jag har dock försökt att hålla koll på maten någorlunda. Jag vill inte förstöra allt. Bara hoppas att motivationen o lusten kommer tillbaka snart. För jag ska inte ge upp. Absolut inte.


Min syster har startat en insamling till rosa bandet. Hon fick bröstcancer förra året. Hjälp henne med hennes insamling "Chokladråttan"

Av Nenny - 10 oktober 2006 07:33

Loggade in här idag o märkte att kan nu kunde sätta en bakgrundsbild på sidan. Så jag gjorde det.

Gårdagen gick bra matmässigt. Jag åt mina kalorier. Men det blev ingen motion. *skäms*
Men jag e ledig idag så idag ska jag göra min motion.

Ska till Ikea idag också. Jag fick en fin köksvåg när jag fyllde år men den funkade inte. Visade bara halva siffror. Så jag ska byta den idag. Ska svänga in om en sömmerska o få några byxor upplagda. Oh ja, jag ska ju till frissan också. Det behövs verkligen.

Av Nenny - 9 oktober 2006 08:31

Som jag trodde... Vågen visade 84,6 imorse. Så jag har gått upp 0,9 kilo på en vecka. =(
MEN midjemåttet har minskat i alla fall. Från 110 cm den 11 sept till 107,5 idag. Så det får jag vara glad över i alla fall. Har totalt minskat 3,5 cm runt midjan sen 14 aug. Märker det knappt dock. Tycker inte att brallorna sitter mycker lösare för det.

Får fortfarande inte tabellen o funka som jag vill så jag får jobba vidare på det.

Nu måste jag jobba stenhårt för att ta igen detta. Jag bör väga 82,5 nästa måndag för att komma på rätt spår igen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards