Direktlänk till inlägg 21 oktober 2006

Fullkornschips o storstädning

Av Nenny - 21 oktober 2006 12:40

Jo ni läste helt rätt. Fullkornschips!!! Och då tänker ni nog precis som jag: "Vaaaaaaaaaa, hur i helvete kan chips vara av fullkorn, potatis är ju knappast ett korn"
Men jo då. Estrella har kommit med ett nytt chips. "Grain Delight" Fullkornssnack med smak av sourcream och lök. Det är chips i stil med tortilla chips och har tydligen 25 % mindre fett än vanliga chips. 7,5 g kostfiber / 100g chips. Riktigt goda faktiskt. Och om man nu måste äta chips (som jag måste ibland) kan man ju lika bra passa på att få i sig lite fiber också. Eller hur. =)
Estrella har en nyhet till. De har tidigare haft chips med 35% (tror jag) mindre fett. Dessa har nu 50 % mindre fett och är Riktigt knapriga o goda. Läs mer på Estrellas hemsida.

Igår käkade vi thaimat. Mums. Det var jättegott. Vi har ingen bra thai restaurang här i Klippan så vi får köra till Ängelholm. Men det är det värt!!

Idag har vi storstädat. Dammat! (Det händer inte så ofta) o skurat golven o sånt. Skönt att ha det gjort!! Och svettig blev jag!!

Jag ränkar inte med att ha gått ner denna veckan. Slarvat igen. Jag vet inte varför jag slarvar och fuskar. Jag vill inte äta godis, chips o för mycket mat men jag kan inte låta bli. O jag vet inte varför och det är frustrerande. Jag vill ju gå ner i vikt
Jag vill bli av med mina kilo.
JAG SKA BLI SMAL
JAG SKA BLI SMAL
JAG SKA BLI SMAL

 
 
Therese

Therese

22 oktober 2006 02:09

Har du smakat dem och var de goda??

http://theaa.blogg.se

 
Ellen

Ellen

22 oktober 2006 14:07

tyvärr är det ju bara lantchips som är skivad och friterad potatis. Alla andra sorter är gjorda på en bas liknande väldigt fett potatismos/smet... hade lantchips funnits i light hade det varit bra, lägre GI. Men för att inse faktum är ju inte chips nåt bra alternativ för någon som vill gå ned i vikt!
Ett jättegott tips är grönsak-stavar dippade en fettsnål god kryddad lätt-dipp!

http://vein.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nenny - 13 mars 2009 13:51

Ville bara påminna er om att jag inte längre kollar av kommentarer i denna bloggen.   Jag bloggar numera på följande adress: http://nenny.se/blogg/   Uppdatera gärna era länkar!!    Vi ses där!! =) ...

Av Nenny - 30 januari 2009 07:45

Bloggagratis har gjort sitt. Den har tjänat mig väl men det är dags att dra vidare känner jag. Utforska nya vidder. =) --------------------------------   Bloggen flyttar till: http://nenny.se/blogg/   -------------------------------- Jag är tillbaka!...

Av Nenny - 26 januari 2009 19:12

Tack för att ni tänker på mig! Det värmer. =)   Jag mår bra. Tänkte bara säga det. Ni behöver inte vara oroliga.   Men bloggandet har på nåt sätt gått in i väggen. Jag har varken lust att skriva eller läsa. Vet inte riktigt vad som har hänt. Jag vill...

Av Nenny - 22 januari 2009 12:31

Har inte riktigt varit på blogghumör på ett par dar. Har knappt varit ute hos er andra och inte skrivit så mycket själv. Känner mig låg. Nu börjar det ta emot lite med ViktVäktarna. Farligt farligt. Jag har inte fyllt i en checklista på hur länge so...

Av Nenny - 20 januari 2009 20:24

Vår diskmaskin krånglar...igen. (Jävla skitmaskin) Björne har tandvärk och måste dra ut en tand. Smärtsamt och dyrt. Jag hänger inte med i skolan. Känner mig som värsta ufot. Pointsräknandet går väl sådär i nuläget.   Bah.   Det känns bättre när m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards