Direktlänk till inlägg 16 september 2007

Loose loose situation

Av Nenny - 16 september 2007 09:16

Igår var inge kul.

Jag var så sugen på godis att jag inte kunde tänka på nåt annat. Jag blev förbannat grinig. Jag var grinig för att jag var godissugen men hade bestämmt mig att inte köpa nåt. Jag var grinig för att jag inte kunde tänka på nåt annat. Jag var grinig för att jag verkligen ville ha godis.

Men jag kunde omöjligt gå som segrare ur den situationen.

Om jag INTE köpte nåt skulle jag vara grinig hela kvällen. Bara sitta o sura.

Om jag köpte godis så bröt jag mitt löfte till mig själv om att inte köpa nåt. Skulle dessutom få dåligt samvete o troligen ont i magen...


Visst borde jag låtit bli. Jag vet. Jag borde suttit o varit grinig och idag hade jag varit så stolt över mig själv.

Men jag gav efter. Det blev inte bara godis, utan snax o läsk också.

Fortfarande invanda gamla mönster: helg = ledig = hemma = mys = film = godis/snacks.

Eftersom jag dessutom jobbar var 3e helg så är det extra mysigt när jag o Björne e lediga ihop.

Det är en jävligt svår invand vana. Jag har sysslat med den hela livet i stort sett. Jag är väl medveten om den men den är förbannat svår att bli av med.


Jag funderar nu på om jag ska köra med lite "lördagsgodis" eller om jag ska fortsätta med totalt godisförbud. Det är för- och nackdelar med båda givetvis. Men börjar jag med lördagsgodis så är jag rädd att det blir fredagsgodis o söndagsgodis också. Stannar jag kvar med godisförbud så blir det ibland att det går så långt att jag till slut inte kan tänka på nåt annat och jag totalt frossar i mig allt jag kan få tag i.

 Hur funkar det för er?? Vad kör ni för metod? Vad har ni för erfarenheter??

Detta är ju trots att ett nytt levnadssätt. Jag lägger om hela min matvärld med nya vanor. Och det är ju så jag ska leva resten av livet.


Skriv gärna en kommentar om hur ni har det. Jag vill gärna veta!!



.



 
 
Maria

Maria

16 september 2007 10:35

Hej!
Halkade in här och ville lämna en liten hälsning :-) Håller på att kämpa med vikt och mat själv, men har legat lågt i sommar...
Tycker du har varit kanonduktig! Det är verkligen svårt att lägga om matvanor och kost. Det där med godis brukar jag tillåta på lördagar, eller fredagar. Det svåra är att sluta äta och inte fortsätta hela helgen, men jag blir tokig om jag aldrig får unna mig något gott, och då spricker det efter några veckor och jag äter allt jag kommer över :-D
Mvh Maria

http://www.hertigcarl.se/liteviktigare

 
Cecilia

Cecilia

16 september 2007 14:29

Jag planerar in i förväg, typ nästa lördag får jag äta ett choklad. Måste vara en dag i förväg. Sedan kör jag med längre uppehåll då jag skärper mig extra. Som nu ska jag inte äta något dåligt (typ godis, snacks, kakor m.m) fram till den 12 oktober då jag får unna mig lite den helgen. Om jag känner ett jättesug och håller på att dö så köper jag nötter (nyttiga sådana) eller frukt. Det hjälper i alla fall lite.

Kram och pep!

http://baracecilia.blogspot.com

 
Marie

Marie

16 september 2007 20:16

Hej! Jag tycker nog att du ska "unna" dig lite godis på lördagen. Fast köp inte hem mer än det som du har tänkt att äta. Jag har beslutat själv att jag ska fortsätta med mitt godis, en dag i veckan. Man måste ju kunna njuta lite av livet oxå. Fast i måttliga mängder. Och det kan jag ju säga att jag har haft svårt för. Så nu kommer jag bara att köpa det godiset som finns medräknat inom dom dagliga pointsen.
Vi ska klara det!
Kram

http://www.batgirlsblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nenny - 13 mars 2009 13:51

Ville bara påminna er om att jag inte längre kollar av kommentarer i denna bloggen.   Jag bloggar numera på följande adress: http://nenny.se/blogg/   Uppdatera gärna era länkar!!    Vi ses där!! =) ...

Av Nenny - 30 januari 2009 07:45

Bloggagratis har gjort sitt. Den har tjänat mig väl men det är dags att dra vidare känner jag. Utforska nya vidder. =) --------------------------------   Bloggen flyttar till: http://nenny.se/blogg/   -------------------------------- Jag är tillbaka!...

Av Nenny - 26 januari 2009 19:12

Tack för att ni tänker på mig! Det värmer. =)   Jag mår bra. Tänkte bara säga det. Ni behöver inte vara oroliga.   Men bloggandet har på nåt sätt gått in i väggen. Jag har varken lust att skriva eller läsa. Vet inte riktigt vad som har hänt. Jag vill...

Av Nenny - 22 januari 2009 12:31

Har inte riktigt varit på blogghumör på ett par dar. Har knappt varit ute hos er andra och inte skrivit så mycket själv. Känner mig låg. Nu börjar det ta emot lite med ViktVäktarna. Farligt farligt. Jag har inte fyllt i en checklista på hur länge so...

Av Nenny - 20 januari 2009 20:24

Vår diskmaskin krånglar...igen. (Jävla skitmaskin) Björne har tandvärk och måste dra ut en tand. Smärtsamt och dyrt. Jag hänger inte med i skolan. Känner mig som värsta ufot. Pointsräknandet går väl sådär i nuläget.   Bah.   Det känns bättre när m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards