Direktlänk till inlägg 24 januari 2008

Yeee-Haaa

Av Nenny - 24 januari 2008 17:38

Idag har träningsglädjen äntligen kommit tillbaka!!!!! Jag gick ut för att köpa ett träningsgummiband idag. Gick till vår lilla, lilla sportbutik här och sa att jag ville ha ett gummiband. Hon hade 2 kvar (det är ingen stor håla jag bor i...) ett rött och ett svart. Hon gav mig det röda med förklaringen att det svarta var för tyngre träning. Jag kommer hem med med mitt nya gummiband och packar upp det. På förpackningen står det visserligen medel och jag inser att jag kanske skulle haft ett grönt band istället. Gröna var tydligen lättaste varianten. Men men.... Jag värmer upp på mitt gångband ca 10 minuter först, sen sätter jag igång. Jag har ett par övningar som jag skrivit ut från nätet. Det visar sig att gummibandet passar mig faktiskt rätt bra. Kanske för att jag är så pass kort. Vad vet jag?! Men det funkade fint! Jag körde mina övningar och stretchade nacke o axlar och nu mår jag TOPPEN!!!! För ni vet ju alla att det känns bäst efteråt! =)



Så nu jävlar har träningslusten kommit tillbaka till mig!!! YEAH!!!! Här ska fan i mig tappas kilos o tränas. =)

Här är mina redskap....

  • Bra skor (Ett måste)
  • Hantlar (gula = 1 kg, svarta = 2 kilo)
  • Maghjul
  • Gummiband
  • Stegräknare
  • Träningsmatta (riktigt skönt för knän o rygg när man gör övningar på golvet.)
  • Löpband (Eller ja... gångband kallar jag det)

Jag har en balansboll/pilatesboll också som jag ska försöka pumpa upp o använda hemma också. Bild på den kommer sen i så fall.



Just nu är jag GRYMT TAGGAD. Jag satt till o med o kollade på olika träningspass i min lilla håla. Men det finns inte så mycket att välja på. Plus att det är rätt dyrt att träna där.

Jag kör hemma ett tag så får vi se hur det funkar.


Har ni tips om sidor på nätet, böcker eller dvd med bra hemmaträning så tipsa gärna om det.

 
 
Marie.Hj

Marie.Hj

24 januari 2008 18:34

Vad kul att du känner dig "träningsmotiverad" igen! Kör hårt tjejen! Vi är med dig...
Kram

http://www.batgirlsblogg.blogspot.com

 
Angel

Angel

24 januari 2008 20:30

Oj oj oj, du har ju en hel affär med motionsgrejer. Jag är imponerad! Är verkligen avundsjuk på ditt gångband, den skulle jag vilja ha. Lycka till med träningen.

Angel

http://angelwings.bloggagratis.se

 
Cornelia

Cornelia

24 januari 2008 20:34

Härligt att höra din energi, jag tror minsann den smittade av sig på mig lite :-)Tack för det och kör hårt.
Kram och pepp Cornelia

http://www.mia-caramia.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

25 januari 2008 10:17

Hej!

Ett litet tips kan vara att försöka skaffa lite tyngre hantlar, så lätta vikter kan du i princip bara använda till rehabiliteringsträning av axlarna. Om det är något som förtar träningslusten så är det ju uteblivna resultat trots att man kämpar! Har du ett par 5-kiloshantlar så kommer du lite längre iaf. De kan du ha till bicepscurls och träning av triceps och även till lite träning av benen såsom knäböj och utfallssteg (även om du helst ska ha lite tyngre vikter där). Det är dock jättebra med styrketräning när man vill gå ner i vikt då större muskelmassa förbränner mer energi, så satsa på styrketräningen också!

MVH
Anna

 
emelie

emelie

26 januari 2008 21:09

toppenbra att ha så mycket träningsredskap hemma ju!! =)

http://emliscious.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nenny - 13 mars 2009 13:51

Ville bara påminna er om att jag inte längre kollar av kommentarer i denna bloggen.   Jag bloggar numera på följande adress: http://nenny.se/blogg/   Uppdatera gärna era länkar!!    Vi ses där!! =) ...

Av Nenny - 30 januari 2009 07:45

Bloggagratis har gjort sitt. Den har tjänat mig väl men det är dags att dra vidare känner jag. Utforska nya vidder. =) --------------------------------   Bloggen flyttar till: http://nenny.se/blogg/   -------------------------------- Jag är tillbaka!...

Av Nenny - 26 januari 2009 19:12

Tack för att ni tänker på mig! Det värmer. =)   Jag mår bra. Tänkte bara säga det. Ni behöver inte vara oroliga.   Men bloggandet har på nåt sätt gått in i väggen. Jag har varken lust att skriva eller läsa. Vet inte riktigt vad som har hänt. Jag vill...

Av Nenny - 22 januari 2009 12:31

Har inte riktigt varit på blogghumör på ett par dar. Har knappt varit ute hos er andra och inte skrivit så mycket själv. Känner mig låg. Nu börjar det ta emot lite med ViktVäktarna. Farligt farligt. Jag har inte fyllt i en checklista på hur länge so...

Av Nenny - 20 januari 2009 20:24

Vår diskmaskin krånglar...igen. (Jävla skitmaskin) Björne har tandvärk och måste dra ut en tand. Smärtsamt och dyrt. Jag hänger inte med i skolan. Känner mig som värsta ufot. Pointsräknandet går väl sådär i nuläget.   Bah.   Det känns bättre när m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards